O poveste Made in Romania | Art&Craft

Oricine a primit un musafir din străinătate şi și-a dorit să-i dăruiască un suvenir autentic românesc știe că misiunea nu e ușoară. Într-o țară în care putem să ne bucurăm că încă mai există meșteșugari și tradiție, în zonele turistice găsim deseori suveniruri ”made in China.”

Este motivul pentru care astăzi vă fac cunoștință cu Art&Craft, brandul românesc care de 15 ani se străduiește să arate că se poate și altfel când e vorba de amintiri și cadouri românești. Oameni care au căutat păstrătorii de tradiții și le-au respectat munca. Și în felul acesta au respectat și imaginea României.

Art&Craft în aeroporturi

Întotdeauna m-am gândit că suvenirurile pe care străinii le duc acasă, spun ceva despre noi. Iar Art&Craft construiește pentru România o carte de vizită meritată: o țară frumoasă, a gustului bun, a meșteșugurilor, a basmelor, a locurilor cu istorie.
În spatele acestui brand este dragostea pentru România și felul în care în ea se împletesc tradițiile, legendele, dar și spiritul modern. Iar omul care spune mereu cu drag povestea Art&Craft este directorul de comunicare, Alexandra Ungureanu.

Alexandra Ungureanu, director de comunicare Art&Craft

Povestea a început în 2003 cu un mic magazin în Aeroportul Henri Coandă. Astăzi îi găsim și în aeroporturile de la Sibiu, Târgu-Mureș, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Constanța, Craiova, Suceava și Bacău, dar și online pe www.artandcraft.ro. Practic Art&Craft este cea mai mare firmă de retail de suveniruri și produse tradiționale românești. Și asta înseamnă un mare ajutor pentru meșteșugarii români, pe care brand-ul îi susține și îi descoperă necontenit. La început i-au găsit la târgurile de profil. Apoi i-au vizitat, apoi s-au recomandat unii pe alții.

”Este o comunitate care are o mentalitate sănătoasă, oameni care muncesc cu plăcere și împărtășesc bucuria lor de a trăi, care nu percep ca muncă ceea ce fac și știu să dăruiască din talentul lor celorlalți. Am învățat de la ei enorm. Dacă am reuși să comunicăm măcar o parte din înțelepciunea acestor oameni, România ar fi cel mai frumos loc de pe Pământ.” spune Alexandra Ungureanu.

Elena Morar țese trăistuțe în comun Straja, județul Suceava

Ce-i drept, de câte ori am ocazia să colind prin țară și să stau mai mult printre țăranii autentici, de atâtea ori îmi amintesc și eu că România poate fi unul dintre cele mai frumoase locuri de pe Pământ. Iar cei de la Art&Craft nu se rezumă la a cumpăra produsele meșteșugarilor, ei caută să le ducă povestea mai departe. Iar meșterii sunt tare mândri când află că ceea ce iese din mâinile lor ajunge în toate colțurile lumii.

”Este greu în ziua de azi să păstrăm tradițiile și valorile românești și să le transmitem din generație în generație,  de aceea am început în ianuarie 2016, campania „Art&Craft susține meșterii populari din România”. Am făcut o serie de drumeții prin țară și am realizat fotografii și scurte mărturii video cu felul în care iau naștere produsele meșterilor populari. Ne-am dorit prin aceste materiale să îi promovăm pe acești oameni și să arătăm autenticitatea și unicitatea produselor tradiționale.”

Așa puteți vedea în video-urile campaniei cum se încondeiază ouăle, în diverse tehnici, cum se sculptează obiecte în lemn, cum se modelează lutul, cum se țese o ie, manual sau la războiul de țesut.

 


Ceramică tradițională, obiecte din lemn, țesături, decorațiuni, ouă încondeiate și multe alte suveniruri găsiți în magazine și online la Art&Craft. Însă multe dintre aceste obiecte nu sunt doar suveniruri, sunt cadouri perfecte, unele practice, altele decorative.

Colecția ”Once upon a time in Romania”, inspirată din basmele românești

Iar altele, adevărate bunătăți. Au pe rafturi chiar și… gustul copilăriei! Nucile umplute sau cornulețele de casă, turta dulce sau caramelele apărute sub brand-ul ”Vlăduț”. O altă idee pe care o găsesc foarte interesantă: cine s-ar fi gândit să îl tranforme pe Vlad ”Dracul” în simpaticul Vlăduț de la care poți mânca cele mai bune prune în ciocolată?

Prune în ciocolată, marca ”Vlăduț”

”Aproape fiecare temă pe care o avem în portofoliu a stat la dospit în minte ani de zile. Există o idee de început, apoi se transformă puțin câte puțin până capătă o formă. La fel a fost și cu Vlăduț. Îl avem ca reper pe Vlad Țepeș și a lui asociere cu Dracula, mit pe care Bram Stocker l-a dat lumii și Holywoodul l-a promovat suficient cât să fie asociat cel mai des cu Transilvania. Implicit cu România. Apoi se completează cu ceea ce vrem noi să prezentăm despre țara noastră, o poveste modernă cu un alt tip de vampir, păstrând o notă nobiliară, dar în același timp transformată astfel încât fiecare să se poată asocia cu un zâmbet drăgălaș și produse de calitate. Acest aspect este extrem de important, marca nu este un logo, ceea ce facem noi este să găsim sau să producem produse de calitate pe care să le asociem cu Vlăduț.” povestește Alexandra Ungureanu.

Despre calitate, unicitate și autenticitate îi vei auzi vorbind des pe cei de la Art&Craft. Dar și despre responsabilitate. Cea mai recentă campanie a lor ECO-ACUM, promovează sacoșele din material textil, pentru a reduce impactul pe care plasticul îl are asupra mediului.

Sacoșele din material textil cu mesaje diverse

Cred că orice om care trăiește în România știe că antreprenoriatul poate fi uneori și un… sport extrem. Așa că greutățile celor 15 ani de promovare a amintirilor autentice din România, nu au lipsit. Una dintre ele este mentalitatea că dacă e ceva românesc, trebuie să fie ieftin. Cred totuși că oricine a creat vreodată cu pricepere și dăruire ceva, cu mâinile lui, știe că munca meșteșugarilor nu este niciodată cu adevărat răsplătită.  Pentru că ceea ce iese din mâinile talentate ale artizanilor nu sunt doar simple obiecte, sunt adevărate comori.

Art&Craft este încă o poveste care ne inspiră ”Made in Romania”. Au mai rămas încă multe de spus despre ea. Dar cel mai important este că, în spatele acestei afaceri, există pasiune pentru obiectele cu tradiție, care se nasc din trudă, imaginație și îndemânare.

Acest articol este realizat în colaborare cu Art&Craft.
Toate colaborările de pe danagont.ro sunt selectate pentru a corespunde cu rigorile, preferințele și valorile în care cred.

4 Comments

  • Chivu Gabriela

    24/06/2018 at 13:10

    Despre ce as putea vorbi astazi, 24 iunie 2018, de „Ziua Internațională a Iei”, daca nu despre iei? Ma bucur ca exista un brand care promoveaza Romania si produsele autentice romanesti cu atata caldura sufleteasca. Am ales astazi sa vorbesc despre ie, nici nu s-ar fi putut altfel si desigur, am văzut unele superbe in magazinul „Art &Craft”. Ia reprezinta simbolul portului popular romanesc si obiectul vestimentar principal. Toate celelalte obiecte penduleaza in jurul acesteia. În trecut, bunicii noștri se întorceau în a-si arată măiestria în arta coaserii si a țesutului unei ii. Acestea sunt adevarate bijuterii si reprezinta zestrea poporului român.

    Răspunde
  • Madalina

    19/06/2018 at 11:06

    In sfarsit un brand romanesc care promoveaza cultura noastra romaneasca. Romania e casa mea si ma bucur ca inca exista frumos in aceasta tara si inca se promoveaza traditiile noastre frumoase.

    Răspunde

Lasă un răspuns

error: Content is protected !!